Wiemy, że przypadku wystąpienia zdarzenia losowego najważniejsze jest szybkie przywrócenie mienia do stanu sprzed szkody. Aby usprawnić proces dochodzenia odszkodowania przedstawiamy Państwu kilka możliwości szybkiego przekazania informacji o zaistniałym zdarzeniu.
Po spisaniu oświadczenia dotyczącego wypadku/kolizji na drodze, należy skontaktować się z ubezpieczycielem sprawcy zdarzenia. Możesz zgłosić szkodę telefonicznie, udać się bezpośrednio do towarzystwa ubezpieczeniowego lub wysłać zgłoszenie online. W przypadku gdy szkoda jest dość duża wskazane jest już z miejsca zdarzenia zadzwonić do ubezpieczyciela.
Pamiętaj, jeżeli to Ty jesteś poszkodowanym, skutki kolizji powinny być jak najmniej dotkliwe dla Twojego komfortu życia. Jeśli chcesz szkodę zgłosić np. dopiero po powrocie z wakacji – Twój wybór. Generalna zasada wynikająca z art. 819 § 1 kodeksu cywilnego mówi o trzyletnim terminie zgłoszenia roszczenia (choć w przypadku szkody na osobie, która jest wynikiem przestępstwa, ten termin jest wydłużony aż do 20 lat). Zachęcamy do możliwie szybkiego kontaktu z ubezpieczycielem najlepiej w ciągu kilku dni od zaistnienia zdarzenia. Szkody mają tendencje do zwiększania się z upływem czasu. Lepiej więc naprawić pojazd zanim ten pokolizyjny defekt przyczyni się do poważniejszej awarii lub – co gorsza – kolejnej stłuczki.
Oczywiście w ferworze procesu likwidacji szkody nie zapomnij o własnej polisie OC. Gdy tylko okres ubezpieczenia będzie zbliżał się do końca, zajrzyj na e-klim możesz też skorzystać z pomocy jednego z naszych doradców.